Toekomst

Met Eurowijs stonden we vorige week 5 dagen op de NOT in Utrecht. NOT staat voor Nationale Onderwijs Tentoonstelling en is een tweejaarlijkse beurs voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en MBO. Bij jullie als leerkrachten ongetwijfeld bekend.  Met bezoekersaantallen van rond de 10.000 personen per dag een redelijke goed bezochte beurs dus. Lees meer

Eurowijs bereikt 100.000 leerlingen

In 2016 leerden ruim 100.000 basisschoolleerlingen hoe ze verstandig met geld kunnen omgaan. Ruim vijf keer zoveel als in het voorgaande jaar. Voor deze lessen werd het lesmateriaal van Eurowijs ingezet, dat voldoet aan de door het Nibud gestelde leerdoelen. Lees meer

Eerste Eurowijs Dag groot succes

Op donderdag 27 oktober verlieten de leerlingen van Basisschool Klavertje 4 in Oudewater hun schoolplein met een spaarpot én veel nieuwe financiële kennis. Op deze school organiseerden wij namelijk de eerste Eurowijs Dag. Deze Eurowijs Dag was bedoeld om aandacht te vragen voor de noodzaak van financiële educatie in het basisonderwijs. Lees meer

Time flies

Door een lieve collega (dank Syl) werd ik via Facebook gewezen op het feit dat op 5 oktober 2013 (dus 3 jaar geleden!) Eurowijs officieel van  start ging. Nu werken we bij Eurowijs bij een redelijk strakke planning en dan geldt ook voor mijn blogs. Deze mijlpaal (nu al wel genoteerd in 2017) was vergeten in de kalender. Maar deze facebookpost riep veel speciale en bijzondere herinneringen op, dus vandaar een extra blog.

Lees meer

Een 8,4!

Onze jongste is inmiddels naar de middelbare school. Als ouder en moeder een hele verandering in het grote proces: loslaten…. En je verder nergens mee bemoeien. Gelukkig kom ik met Eurowijs nog heel vaak op basisscholen en uiteraard ook op de oude basisschool van onze kinderen. Waar ik nogal eens werd aangesproken door diverse leerlingen: jij bent toch die mevrouw van het geld? Ja, inderdaad. Ik ben de mevrouw van ‘het geld’ en daar ben ik heel trots op!
Lees meer

Welkom op onze nieuwe website!

Bij Eurowijs staan we nooit stil. We hebben gesprekken met leerkrachten over nieuwe opdrachten, bedenken nieuwe uitlegfilmpjes en we staan natuurlijk ook heel graag zelf voor de klas. Daar ontdek je pas echt of de nieuwe opdrachten aansluiten bij het niveau van de kinderen. Dat laatste doe ik persoonlijk heel graag. Ik geniet ervan om kinderen bezig te zien en discussies met ze te voeren. En wat is geld dan een leuk onderwerp. Lees meer